sanning kanske .


Jag har sett vänner som fått sitt hjärta utslitet, nertrampat och slutligen i bitar.
Jag har haft ont i hjärtat jag också. Ni är många som vet vad jag pratar om.
Den där bedövande smärtan i hjärtat ni vet. Det där elaka lilla djuret som krafsar,
gnager och klöser inifrån. Kärlek, ja det är en lek. En lek är precis vad det är.
En lek som slutar med ett hjärta som krossas i bitar. Bitar som man sedan måste
plocka upp från marken och sätta ihop igen. Sedan blir man arg för att han orsakat sådan smärta,
arg för att han inte ser en längre. Arg för att ens totala existens upphört i hans ögon.



Hur kommer man då över honom? Jag vet svaret. Det är enkelt. det jag har fått höra från mina
vänner som jag har gråtit mot deras axel , eller när jag ringt och varit ledsen.
”Kyss någon annan” säger dom då. Pröva dina
läppar mot någon annan, tänk inte på honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0